E-mails en de bijbehorende e-mailhandtekening zijn vaak het eerste wat klanten van je te zien krijgen. Bijna alle bedrijfscommunicatie gaat immers tegenwoordig per e-mail, van de eerste offerte tot de laatste projectevaluatie.
Voeg een banner toe aan je Outlook handtekening
Het is dan ook slim om je e-mailhandtekening te gebruiken om iets over jezelf te communiceren. Door de handtekening uit te breiden met een tijdelijke banner, krijgt deze een dubbele functie. Zo kun je bijvoorbeeld in de handtekening openstaande vacatures onder de aandacht brengen, inclusief een link naar de webpagina met meer informatie. Een andere, leuke, manier om deze extra ruimte in de e-mailhandtekening te gebruiken is door deze, bijvoorbeeld rond feestdagen, uit te breiden met een afbeelding. Daarnaast kan de Outlook banner gebruikt worden om klanten te attenderen op je aanwezigheid op een beurs. Zo zijn er nog talloze manieren te bedenken om je handtekening tijdelijk uit te breiden met een tijdelijke banner. De moeilijkheid hierbij is meestal om de banner bij iedereen tegelijk in de e-mailhandtekening te krijgen – en er ook weer tegelijk uit te halen. Het wijzigen van een Outlook handtekening is een tijdrovende klus, tenzij dit op 1 centrale plek gebeurt.
Standaard een banner in de eformity Outlook module
Speciaal hiervoor hebben wij in onze Outlook-module standaard de email banner opgenomen: een tijdelijke regel die kan bestaan uit een (klikbare) tekst of afbeelding. Van tevoren stel je de start- en einddatum in waartussen de banner zichtbaar moet zijn. Door gebruik te maken van een begin- en einddatum zorg je ervoor dat de tijdelijke banner niet onnodig lang in de Outlookhandtekening blijft staan.
1 reactie. Reactie plaatsen
2caribou